söndag 15 september 2013

Stockholm halvmaraton

Eftersom loppet startar med en lång tunnel i vilken GPSen inte funkar dröjde det till den tredje kilometern innan jag fick nån uppfattning om farten, 4,45. Då hade jag visserligen öst på lite för att kompensera för att det gick trögt i början men det var lite snabbare än jag tänkt mig. Eftersom det kändes fint fortsatte jag i ganska högt tempo. Lite backar gjorde att jag ändå fick sänka tempot så småningom. Efter en mil som gick på strax över 48 minuter började det kännas lite trögare. Jag hade hela tiden dom tunga backarna på slutet i tankarna men insåg även att jag hade en fin tid på gång. Andra milen gick långsammare. Uppförsbackarna på Söder bidrog till ett par kilometrar på 5.15 - 5.20. Trots en hård långspurt från Götgatan till slottet gick jag i mål på retliga 1,45,07. Hur som helst... jag hade siktat på en tid runt 1,50 så jag är extremt nöjd. Nu gäller det bara att klura ut hur man gör något liknande på dubbla distansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar