söndag 1 maj 2011

Bokslut April

I mars var löpningen extremt seg. Det här projektet verkade helt hopplöst. I april vände allt och nu verkar allt gå åt rätt håll. Egentligen hade jag tänkt ha med lite coola diagram i det här inlägget som visar utvecklingen och gör lite prognoser för en sluttid i ett marathon. Med den utveckling jag haft i april pekar alla sådana prognoser på att jag kommer ta världsrekord i september. Eftersom jag tvivlar lite på att det kommer att hända avvaktar jag lite med prognoser till mina träningstider planar ut lite.
Hittills har jag inte haft någon plan med löpandet och vet inte riktigt hur jag ska göra med det men det som kommer hända i maj är att jag successivt kommer öka distanspassen som hittills varit 10-11 km .

Något jag funderat på... Innan Vasaloppet hade jag kört kanske 5 mil skidor. Dvs drygt halva distansen och det gick inte särskilt bra. Innan Vättern hade jag cyklat 60-70 mil dvs drygt dubbla distansen. Det var väl ingen succe det heller men bättre än Vasan. Innan Berlin kommer jag uppskattningsvis ha sprungit 500 km dvs drygt 10 gånger distansen. Det borde gå bra!

Slutligen lite hård statistik för april. Mars inom parentes.

Total sprungen sträcka: 95,4 (49,2)
Genomsnittlig km tid: 5,30 (5,25)
Genomsnittlig distans per runda: 7,9 (4,9)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar