onsdag 15 juni 2011

Musik

Tänkte dela med mig av lite musiktips att springa till...
Om ipoden slumpmässigt väljer låtar i sitt digra bibliotek upptäcker man att vissa låtar är fina att springa till. Låtar som ger energi eller en känsla som gör att man tycks kunna pumpa på rejält under lång tid. Igår bjöds mina öron på Charlatans "Spronston Green" som passade utmärkt just där och då (ganska tidigt på rundan). Rekommenderas varmt. Vill man ösa på sista kilometern så är Keanes "Black burning heart" finfin. Dessvärre funkar Mauro Scoccos "Sarah" fint i 5.45-tempo - den ska finnas med på spellistan "Berlin Maraton" som jag jobbar fram just nu. Ipod shuffle har batteritid på 4-5 timmar vilket ställer krav på prestationen. Vasaloppet var kasst att ha musik på. Löpning är nog bättre.

2 kommentarer:

  1. Charlatans spelade helt otippat här i fredags. Om jag inte hade varit på väg till Finland hade jag lätt gått.

    SvaraRadera
  2. Spelade i Malmö i lördags... Hade överutnyttjat barnvakt så det var lite knepigt. Spronston green avslutade setet.

    SvaraRadera