söndag 18 september 2011

50/50

Det var länge sedan jag skrev på bloggen. Orsaken är tunga nederlag som har gjort att jag inte velat tänka på löpning alls. För tre veckor sedan överansträngde jag ryggen och fick ett rejält ryggskott. Det resulterade i 10 dagars ofrivillig vila. Ryggskottet började kännas bättre samtidigt som en envis förkylning med halsont vägrade ge med sig. Tyvärr väntade jag för länge med att gå till läkaren och min antibiotikakur påbörjades alldeles för sent. Jag försökte dock under kuren att köra några pass men det hela slutade med avbrutna rundor efter orimligt höga stegringar i pulsen.

Igår körde jag ändå ett långpass på 17 km som kändes ok. Ryggen är öm efteråt och pulsen är på tok för hög men det kändes ändå så pass bra att jag har beslutat att åka ner till Berlin och göra ett försök. Jag bedömer idag söndag 6 dagar innan loppet mina chanser att greja det till 50%.

Nu har jag 6 dagar att tänka positivt och köra två eller tre riktigt lugna pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar