lördag 10 september 2011

Vilodagar

Jag har lite trassel med benhinnorna när jag springer snabbt. Det brukar dock gå över efter nån dag. Därför blev jag inte särskilt orolig när smärtan kom efter ett intervallpass i tisdags (mördande 10 x 800m). Dagen efter kändes högra benet ok men det vänstra smärtade rejält. Var tvungen att skjuta upp nästa pass ända till idag då jag testade att köra 11 km. Kände inte så mycket när jag sprang men det kändes en hel del efteråt. Ska testa 20 km imorgon. Efter det är det bara lugna pass kvar så förhoppningsvis kommer det bli bättre.

Jag räknade om tiderna på alla mina distanspass till maratontider och dom har ni i det här diagrammet.

Prickarna längst till vänster är pass jag sprang i april och längst till höger de senaste passen. Trenden är att det går snabbare och snabbare och det är ju bra. Tycker annars det ser ut som det lutar mot en tid strax över 4 timmar. Det är dock ganska många okända faktorer som gör sådana här prognoser lite osäkra. Lite skraj för den sista milen när kroppen långsamt bryts ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar