lördag 13 augusti 2011

Camp Stockholm

Konstaterar att det blev en ganska bra löpvecka under semesterresan till Stockholm. Tre tunga pass med storebror och två distanspass i Mariefred resulterade i att jag inte ligger allt för långt bakom målet på 20 mil i augusti.
Höjdpunkten (löpmässigt) under resan var utan tvekan intervallerna på ett kokande hett Zinkensdamm med bar överkropp. Det kändes ganska proffsigt men det såg nog mindre proffsigt ut. Två plufsiga, bleka killar med katastrofala löpsteg. En skön syn.

Väl hemma igen öppnade jag upp med ett tempopass (inga större problem att ligga under 50 minuter på milen nu vilket jag tror har att göra med intervallerna) och i morse en 21 km runda. Långpasset körde jag på morgonen för att känna på hur det är att springa så långt så tidigt eftersom det mest är kvällsträning som gäller för min del. Det kändes hur som helst bra. Kanske det bästa passet över 20 km i denna satsningen.

Tar jag ett kortare återhämtningspass imorgon så kan detta bli min bästa vecka någonsin. Får se hur det känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar