söndag 21 augusti 2011

Förortslöpning

Jag hade planerat 25 km idag men stötte tidigt på problem. Vägen på min vanliga runda var avstängd på grund av en triathlontävling. Inspirerad av Magnus äventyr på Fäladen beslöt jag mig för att ge mig iväg söderut. Mot förorterna! Eftersom jag tidigare bott i just dom förorterna kände jag till ett par bra rundor. Vad jag däremot hade glömt var att det var ganska backigt så det dröjde inte länge innan det började kännas rejält segt i benen. När jag passerade Älvsjömässan slog det mig dessutom att jag glömt äta frukost. Började trycka i mig gel nästa 7 km tidigare än jag planerat och vände norrut igen. Avslutade rundan på Södermälarstrand där triathlonens cykelmoment pågick för fullt. Det är synd att man inte kan simma annars hade det varit kul att testa. Noterade att någon cyklade på en gammal hederlig treväxlad.
Totalt blev det 18 km idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar